Συμβουλές για προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες

Εγκαταστήστε φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας. Ακόμη και αν κάποιο e-mail από άγνωστο αποστολέα φτάσει στα εισερχόμενά σας, μην πατάτε ποτέ τους συνδέσμους που περιέχονται σε αυτό.

Πρώτου πατήσετε οτιδήποτε στο μήνυμα που σας ζητά επιβεβαίωση των στοιχείων του λογαριασμού σας, καλέστε τη γραμμή εξυπηρέτησης της τράπεζάς σας και ρωτήστε τους αν όντως υπάρχει πρόβλημα με το λογαριασμό σας.

Για να αντιληφθείτε αν η ιστοσελίδα όπου σας έχει παραπέμψει το e-mail είναι γνήσια, δείτε αν στη κάτω μέρος του browser σας υπάρχει λουκετάκι και αν η διεύθυνση αρχίζει με την ένδειξη https://. Επίσης πάντα να πληκτρολογείτε τη διεύθυνση που σας δίνεται στο e-mail και ποτέ μην κλικάρετε με το ποντίκι γιατί υπάρχει περίπτωση να παραπεμφείτε αλλού.

Ένα ακόμα κόλπο για να δοκιμάσετε τη γνησιότητα της ιστοσελίδας, είναι το να καταχωρήσετε λανθασμένο κωδικό πρόσβασης. Εάν το site είναι πλαστό, θα τον αποδεχτεί και τότε θα σας εμφανίσει μια σελίδα όπου θα σας λέει ότι παρουσιάστηκαν τεχνικά προβλήματα. Στο γνήσιο site δεν θα σας επιτραπεί εξ αρχής η πρόσβαση.

Ζητήστε από την τράπεζά σας εφόσον είναι δυνατόν να σας στέλνει μηνιαίως ενημερωτικό για τις κινήσεις του λογαριασμού σας. Γενικά φροντίστε να ενημερώνεστε συχνά ώστε να εντοπίσετε άμεσα, τυχόν χρεώσεις.